Op deze pagina vind je informatie over afgeronde werkzaamheden en maatregelen op de N59. Op de hoogte blijven? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!
Graven, verwijderen van de vangrail en het frezen van de bovenste asfaltlaag. De eerste week van de werkzaamheden aan de N59 zitten er inmiddels op.
Een voortvarende start. En dat is ook nodig gezien alle werkzaamheden die er moeten gebeuren voor de opening op 1 september. Bekijk zelf wat er is gebeurd de eerste week
Week 2:
Boren, boren, boren
De werkzaamheden in week 2 bestonden voornamelijk uit het boren van 6500 (!) gaten in het midden van de nieuwe weg. De gaten zijn voor plaatsing van de middengeleider die ervoor zorgt dat de twee rijbanen van elkaar gescheiden worden. Dit verhoogt aanzienlijk de veiligheid op de N59.
Bezoek de bouwkeet tijdens de werkzaamheden aan de N59
Op de N59 plaatst de provincie Zuid-Holland een geleiderail tussen de rijstroken. Met deze rijbaanscheiding wordt de weg veiliger. Van 7 augustus tot 1 september 2023 is de N59 daarom afgesloten. Wilt u meer weten over de werkzaamheden? Heeft u vragen aan de aannemer? Kom langs in de bouwkeet van Heijmans.
Bezoek de bouwkeet
De bouwkeet is een tijdelijke werkplek van aannemer Heijmans op het terrein van Hetty’s Verse Patat, aan de Langeweg 98 in Ooltgensplaat. U kunt uw vragen stellen en alle informatie over de werkzaamheden nog eens rustig bekijken. De koffie staat voor u klaar op de volgende momenten:
- Dinsdag 1 augustus, tussen 13.00 en 15.00 uur
- Dinsdag 8 augustus, tussen 13.00 en 15.00 uur
- Dinsdag 15 augustus, tussen 13.00 en 15.00 uur
- Dinsdag 22 augustus, tussen 13.00 en 15.00 uur
- Dinsdag 29 augustus, tussen 13.00 en 15.00 uur
N59 afgesloten 7 augustus tot 1 september 2023
De provincie Zuid-Holland verbetert de doorstroming, duurzaamheid en veiligheid van de N59. Aannemer Heijmans plaatst een geleiderail tussen beide weghelften, om daarmee de kans op ernstige ongelukken te verkleinen. Bij deze werkzaamheden worden de bestaande weg en materialen zo veel als mogelijk hergebruikt.
De N59 is afgesloten tussen het Hellegatsplein (knooppunt A29) tot afslag Den Bommel (Schaapsweg) van maandag 7 augustus 2023 tot vrijdag 1 september 2023.
In dezelfde periode wordt ook de Heinenoordtunnel gerenoveerd en is daarom afgesloten. De parallelweg is gesloten voor de reguliere weggebruiker. De parallelweg is wel open voor lijnbussen, nood- en hulpdiensten, fietsverkeer en langzaam lokaal verkeer.
Omleidingsroutes
Het verkeer wordt omgeleid. Weggebruikers moeten rekening houden met extra reistijd. Bekijk ook de omleidingskaart aan de rechterkant van dit bericht.
Met de auto
Verkeer tussen Goeree-Overflakkee en de Hoeksche Waard: Automobilisten die tussen Goeree-Overflakkee en de Hoeksche Waard rijden, worden omgeleid via de N257, de A4 en A29 of andersom.
Verkeer tussen Zierikzee (Schouwen-Duivenland) en Rotterdam: Automobilisten die tussen Zierikzee en Rotterdam rijden, worden via de noordkant omgeleid via de N57 en A15 of andersom. Of de zuidkant via de N59, N257, A4 en A16 of andersom. Houd tussen Rotterdam en Zierikzee tijdens de spits rekening met 30 minuten extra reistijd bovenop de normale reistijd.
Met het openbaar vervoer
De reguliere lijnbussen blijven tijdens de werkzaamheden over de N59 rijden.
Meer informatie over de werkzaamheden en omleidingsroutes vindt u op de website https://www.n59vandetoekomst.nl/
Interview met Frederik Zevenbergen, gedeputeerde verkeer & vervoer provincie Zuid-Holland
“We maken de N59 deze zomer veiliger”
De provincie Zuid-Holland verbetert de doorstroming, veiligheid en duurzaamheid van de N59. In de periode van 7 augustus tot 1 september is daarom de N59 afgesloten tussen Hellegatsplein (knooppunt A29) en afslag Den Bommel (Schaapsweg). Wij spreken met Frederik Zevenbergen, gedeputeerde verkeer en vervoer van de provincie Zuid-Holland. Hij legt uit wat de plannen zijn.
Waarom wordt de N59 verbeterd?
“De N59 is een veel gebruikte route en belangrijk voor de bereikbaarheid van Goeree-Overflakkee en Schouwen-Duiveland. De provincies Zuid-Holland en Zeeland, Rijkswaterstaat, en gemeenten Goeree-Overflakkee en Schouwen-Duiveland werken als samenwerkingspartners aan de verkeersveiligheid, doorstroming en duurzaamheid op de N59. De werkzaamheden tussen het Hellegatsplein en afslag Den Bommel zijn slechts een onderdeel van de verschillende maatregelen om de verkeersveiligheid op de N59 te verbeteren. Door de veiligheid te verbeteren wordt de verkeersdoorstroming ook groter, en daarmee de bereikbaarheid.”
Hoe wordt de verkeersveiligheid verbeterd?
“Iedereen in de omgeving weet dat op deze weg veel ongelukken gebeurden. Aan gevaarlijke inhaalacties komt een einde doordat we een geleiderail tussen de rijbanen plaatsen. Zo kunnen weggebruikers niet meer op de andere weghelft terecht komen. Dit voorkomt gevaarlijke situaties en ongelukken.”
De weg is afgesloten van 7 augustus tot 1 september. Tegelijkertijd is ook de Heinenoordtunnel dicht. Waarom is hiervoor gekozen?
“Verkeersstudies laten zien dat deze periohet minste hinder oplevert. Tijdens de zomervakantie is de verkeersdruk lager en hebben minder mensen last van de werkzaamheden. De afsluiting is bewust tegelijkertijd met de renovatie van de Heinenoordtunnel. Ongeveer een derde van de weggebruikers op de N59 rijdt ook door de Heinenoordtunnel, en moet dan al omrijden via de N57. We willen met de werkzaamheden aan de N59 de toegevoegde hinder beperkt houden. Ook kiezen we er bewust voor om de weg een relatief korte periode geheel af te sluiten, in plaats van voor een langere tijd in nachten en weekenden. Dit is efficiënter, veiliger voor de mensen die aan de weg werken en levert uiteindelijk de minste hinder op voor weggebruikers. Dit hebben Rijkswaterstaat en de provincie Zuid-Holland zo ook overlegd met de verschillende gemeenten in de regio.”
Hoe draagt dit project bij aan duurzaamheid?
“We voeren de werkzaamheden op een zo duurzaam mogelijke manier uit, waar CO2-afname, circulariteit en natuur de belangrijkste onderdelen zijn. Denk bijvoorbeeld aan het hergebruiken van materialen. Langs de weg zijn alle lampen in 2021 vervangen door energiezuinige ledverlichting. Ook zijn er op verschillende locaties langs de N59 slimme bandenpompen geplaatst. Weggebruikers die hier gebruik van maken besparen brandstof, kosten en CO2-uitstoot. In 2021 zijn er langs een deel van de N59 rollers op hectometerpaaltjes geplaatst. Dit betekent dat de jonge, onervaren kerkuilen hier niet op kunnen blijven zitten, waardoor ze niet het verkeer in gezogen worden. In plaats daarvan zijn er op grotere afstand van de weg 3 meter hoge uitzichtpunten voor uilen geplaatst.”
Hoe zit het met het openbaar vervoer? Ondervinden bussen ook hinder van de werkzaamheden?
“Tijdens de werkzaamheden kunnen de lijnbussen over de N59 of de parallelweg blijven rijden. Bussen ondervinden dus geen hinder en zijn een goed alternatief om de omleiding te ontwijken. Op de fiets kunnen mensen de bouwplaats ook via de parallelweg passeren.”
Wie gaat de werkzaamheden uitvoeren?
“Aannemer Heijmans gaat de werkzaamheden uitvoeren. Heijmans heeft zich onderscheiden door op een duurzame werkwijze te werken, door materialen te hergebruiken en de CO2-uitstoot te beperken. Het bestaande asfalt wordt waar mogelijk hergebruikt, dit bespaart tevens tijd waardoor de werkzaamheden sneller klaar zijn. Heijmans heeft ondertussen het vooronderzoek afgerond en werkt aan de voorbereidingen, zoals het inkopen van materiaal en het maken van veiligheidsplannen.”
Heeft u tot slot nog tips voor weggebruikers of omwonenden?
“Zorg dat u op de hoogte bent, raadpleeg de website www.vanAnaarBeter.nl. Probeer zo veel mogelijk thuis te werken in de periode van de werkzaamheden. Voor sommige weggebruikers is wellicht mogelijk de vakantie slim in te plannen tijdens de werkzaamheden. Zo vermijdt u eventuele extra reistijd naar uw werk. Is dit niet mogelijk, overweeg dan om met het openbaar vervoer te reizen, dit is in veel gevallen een sneller alternatief. Hiermee helpt u tevens om de druk op de omleidingsroute te verlagen.
Tot slot weet ik dat veel weggebruikers balen van de werkzaamheden in het gebied. Dat is begrijpelijk. We moeten even door de zure appel heen bijten. Dan hebben we straks jarenlang velligere en betrouwbaardere wegen!”
N59 en Heinenoordtunnel tegelijkertijd afgesloten
De Heinenoordtunnel is deels tegelijkertijd in beide rijrichtingen afgesloten van maandag 7 augustus 01.00 uur tot vrijdag 1 september 05.00 uur.
De Heinenoordtunnel (A29) en N59 zijn onderdeel van de route van Rotterdam naar Goeree-Overflakkee en andersom. Ongeveer een derde van de weggebruikers op de N59 rijdt ook over de A29 en door de Heinenoordtunnel. Veel van deze weggebruikers zouden tijdens de afsluiting van de Heinenoordtunnel geen gebruik maken van de N59 en omgeleid worden via de N57. Door het combineren van de werkzaamheden is er maar één periode van hinder voor gebruikers van de N59. Lees meer.
Afsluiting N59 tegelijk met afsluiting Heinenoordtunnel: vier dagen verlengd
Van 7 augustus tot 1 september is de N59 afgesloten tussen Hellegatsplein (Knooppunt A29) en de afslag Den Bommel. In deze periode wordt ook de Heinenoordtunnel (A29) gerenoveerd.
Werkzaamheden N59
Provincie Zuid-Holland verbetert de doorstroming, duurzaamheid en veiligheid van de N59. Aannemer Heijmans plaatst een geleiderail tussen beide weghelften, om daarmee de kans op ernstige ongelukken te verkleinen. Hiervoor wordt de weg ook breder gemaakt. Bij de werkzaamheden worden de bestaande weg en materialen zo veel als mogelijk hergebruikt.
Tegelijkertijd met Heinenoordtunnel
De werkzaamheden aan de N59 zijn bewust tegelijk gepland met de renovatie aan de Heinenoordtunnel, om de hinder voor reizigers te beperken. De Heinenoordtunnel (A29) en N59 zijn onderdeel van de route van Rotterdam naar Goeree-Overflakkee en andersom. Ongeveer een derde van de weggebruikers op de N59 maakt ook gebruik van de Heinenoordtunnel. Door het combineren van de wegwerkzaamheden op beide trajecten, is er maar één periode van hinder voor weggebruikers.
Vier dagen verlengd
Oorspronkelijk zou de N59 een paar dagen eerder opengaan. Uit onderzoek blijkt nu dat er extra werkzaamheden nodig zijn voor de fundering. Deze moet op sommige delen van de weg extra worden versterkt voor de wegverbreding en bermverharding. Dit zorgt ervoor dat de afsluiting van de N59 tot 1 september duurt.
Veiliger en makkelijker doorrijden: wat het onderhoud aan de N59 betekent voor de regio.
De werkzaamheden op de N59 die van de zomer worden uitgevoerd staan naast het verbeteren van de verkeersveiligheid ook in het teken van het verbeteren van duurzaamheid en doorstroming. We spraken met wethouders Ankie Smit van gemeente Schouwen-Duiveland en Henk van Putten van gemeente Goeree-Overflakkee, die dit onderhoud beschouwen als een positieve bijdrage voor de verkeersveiligheid in de regio.
Smit: “Ik rijd, als oud-Rotterdammer, regelmatig over de N59. Ik heb daar gevaarlijke situaties en files zien ontstaan. Kortom, er is zeker ruimte voor verbetering wat betreft de verkeersveiligheid, maar ook de doorstroming kan beter.”
Van Putten: “Ja, zeer regelmatig zelfs. Het is ook een belangrijke, zo niet de belangrijkste, verkeersader van ons eiland. Omdat het verkeer over een lange, ‘saaie’ weg rijdt, bestaat de kans dat de aandacht verslapt. Dit kan zorgen voor gevaarlijke verkeerssituaties. En bij slecht weer rijdt men met meer aandacht, maar automobilisten ondervinden dan hinder van het zware verkeer.”
Smit: “Jaren geleden stond het verbeteren van de verkeersveiligheid van de N59 al hoog op het wensenlijstje van onze gemeente. Het is een erg drukke weg en het geeft mij een onveilig gevoel dat er nog geen rijbaanscheiding is. Ook omdat ik weet dat er ernstige ongelukken gebeuren.”
Van Putten: “Dat geldt ook voor onze gemeente. Het huidige project N59 is in 2018 al gestart, maar jaren daarvoor was de roep uit de samenleving en gemeente al sterk. Heel fijn dat dit project vanuit de provincie Zuid-Holland nu wordt uitgevoerd.”
Van Putten: “Een veilige reis over de N59. Er komt een geleiderail, een soort vangrail tussen de rijstroken, op het deel tussen de P+R Schaapsweg en knooppunt Hellegatsplein. Inhalen is nu al niet toegestaan en is na de werkzaamheden ook niet meer mogelijk, omdat tegemoetkomend verkeer niet meer op elkaars weghelft terecht kan komen.”
Smit: “Het aanbrengen van die rijbaanscheiding zorgt voor een enorme toename van de verkeersveiligheid op de weg. Dit zal zorgen voor minder gevaarlijke situaties en ongelukken, en daardoor minder vertraging en overlast voor de weggebruikers en de omgeving.”
Smit: “De hinder is groot. Dit is een vitale verbinding voor werk en voorzieningen, zeker voor transport van goederen van en voor onze bedrijven. Door de ligging van ons eiland zijn er voor ons ook niet veel andere mogelijkheden. Overlast kunnen we niet voorkomen maar we kunnen er wel samen voor zorgen dat deze minder wordt.”
Van Putten: “Wij zijn ons ervan bewust dat wij voor een pittige uitdaging staan. De tijdelijke afsluiting van de N59 is noodzakelijk en helaas is niet alle overlast te voorkomen. Omdat de Heinenoord deze zomer voor onderhoud al dicht zou gaan, is de beste keuze om gelijktijdig de N59 af te sluiten. Ondanks dat doen we er samen alles aan om hinder voor het verkeer zoveel als mogelijk te beperken. Als gemeente zijn we regelmatig in gesprek met verschillende instanties met als doel om op te komen voor de belangen van Goeree-Overflakkee.”
Smit: “De grote verbetering van de verkeersveiligheid op de weg zodat er minder ongelukken gebeuren. En natuurlijk ook de doorstroming; het is voor iedereen prettig om vlot van de ene naar de andere bestemming te kunnen reizen. Tot slot is het mooi dat er ook veel aandacht wordt besteedt aan duurzaamheid. Daar is veel aandacht voor door bijvoorbeeld duurzame materialen te gebruiken.”
Van Putten: “Voor ons geldt hetzelfde. Graag zouden we ook nog voor de N59 de verhoogde rijbaanscheiding vanaf de P+R Schaapsweg in zuidelijke richting door willen trekken tot aan Bruinisse. We hopen dit in een kortere periode te kunnen doen dan het deel dat in de zomer wordt verbouwd. De komende tijd gebruiken we om te inventariseren wat hiervoor nodig is en lobbyen we richting met name Rijkswaterstaat om dit op hun lijst met prioriteiten te krijgen.”
Van Putten: ”Weggebruikers zullen in deze periode hun rijgedrag moeten aanpassen. Oftewel: ga niet de weg op als dat niet hoeft, werk thuis als dit mogelijk is of neem slim vrij als dat kan. De hulpdiensten zoeken naar welke slimme oplossingen er zijn om inzetbaar te blijven. Zo kijkt de politie of ze werknemers uit de gemeente die tijdens de afsluitingen in Rotterdam werken tijdelijk op hun eigen eiland kunnen stationeren en andersom. Ook worden er samen met de verschillende veiligheidsregio’s meerdere scenario’s uitgewerkt om in noodgevallen adequaat te kunnen handelen.”
Smit: Tussen 7 en 1 september is de N59 afgesloten voor regulier verkeer. “Vraag jezelf af: ‘moet ik in deze periode echt de weg op?’ Moet ik tijdens de spitsuren reizen?”. Kortom: plan je reis, check vanAnaarBeter en kies reële alternatieve routes.”
Kaartje wegomleiding N59 tijdens de werkzaamheden
Afsluiting N59 in nacht van 23 op 24 maart
De N59 wordt afgesloten tussen het Hellegatsplein (knooppunt A29) tot afslag Den Bommel (Schaapsweg) van donderdag 23 maart 22.00 uur en vrijdag 24 maart 05.00 uur.
Omleidingsroutes: click hier
Automobilisten worden tijdens de nachtafsluiting omgeleid met informatieborden via de parallelweg. Weggebruikers moeten rekening houden met extra reistijd.
Lijnbussen volgen tijdens de nachtafsluiting de omleidingsroutes over de parallelweg..
Fietsers ondervinden geen hinder van de nachtafsluiting.
Onderzoek door aannemer Heijmans
Aannemer Heijmans gaat onderzoek doen in de bermen en het asfalt van de N59. Dit gebeurt in voorbereiding op de werkzaamheden voor onder andere het plaatsen van de geleiderail in augustus 2023.
Aanleg geleiderail tussen rijstroken N59 in augustus 2023
Provincie Zuid-Holland plaatst een geleiderail op de N59 om de rijbanen te scheiden. Hiervoor wordt de weg verbreed. Met deze rijbaanscheiding wordt de weg veiliger. Tegelijk worden ook maatregelen genomen om de weg duurzamer te maken. Voor deze werkzaamheden is de N59 afgesloten van 7 tot 1 september 2023.
Vragen?
Meer informatie over de werkzaamheden aan de Heinenoordtunnel vind je hier op de website van Rijkswaterstaat.
Afsluiting N59 in augustus van 7 tot 1 september 2023
Aanleg rijbaanscheiding augustus 2023
Er wordt een geleiderail tussen de rijstroken geplaatst, op Goeree-Overflakkee tussen het Hellegatsplein (knooppunt A29) en de kruising met de Schaapsweg (afslag Den Bommel). Met deze rijbaanscheiding wordt de weg veiliger. Van 7 tot 1 september 2023 is de weg daarom afgesloten. Lees op deze pagina meer over de rijbaanscheiding.
Weggebruikers kunnen door de geleiderail niet meer op de andere weghelft terechtkomen. Dit verbetert de verkeersveiligheid en levert minder vertraging op voor weggebruikers. Ook heeft de omgeving zo minder overlast van het verkeer.
De N59 is afgesloten vanaf maandag 7 augustus 2023 tot en met maandag 1 september 2023. Hierbij gaat het om het stuk tussen Hellegatsplein (knooppunt A29) en afslag Den Bommel (Schaapsweg).
De parallelweg is gesloten voor de reguliere weggebruiker. De parallelweg is wel open voor lijnbussen, nood- en hulpdiensten, fietsverkeer en langzaam lokaal verkeer.
Aannemer Heijmans Infra BV zal het werk uitvoeren. Het bedrijf heeft zich onderscheiden met een duurzame werkwijze, gericht op circulair materiaalgebruik en beperkte CO2-uitstoot. De aannemer gaat direct aan de slag met de voorbereiding van het werk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan materiaal inkopen en veiligheidsplannen maken.
Het verkeer wordt omgeleid.
Weggebruikers moeten rekening houden met extra reistijd.
• Verkeer tussen Goeree-Overflakkee en de Hoeksche Waard:
Automobilisten die tussen Goeree-Overflakkee en de Hoeksche Waard rijden, worden omgeleid via de N257, de A4 en A29 of andersom.
• Verkeer tussen Zierikzee (Schouwen-Duivenland) en Rotterdam:
Automobilisten die tussen Zierikzee en Rotterdam rijden, worden via de noordkant omgeleid via de N57 en A15 of andersom. Of de zuidkant via de N59, N257, A4 en A16 of andersom. Hou tussen Rotterdam en Zierikzee tijdens de spits rekening met 30 minuten extra reistijd bovenop de normale reistijd.
De reguliere lijnbussen kunnen de Nieuws en werk passeren en blijven over de N59 rijden. Daarnaast rijden er pendelbussen tussen station Heinenoord en:
• station Rotterdam Zuidplein (metro RET)
• station Rotterdam Lombardijen (trein / tram RET)
• station Barendrecht (trein).
Meer informatie over de buslijnen tijdens de afsluitingen van de Heinenoordtunnel vind je op de website van Connexxion. https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/renovatie-heinenoordtunnel .
Zelf hinder beperken en files vermijden
Hinder beperken doen we samen. Daarom adviseren we om buiten de spits te reizen, zo veel mogelijk voor het openbaar vervoer te kiezen of thuis te werken wanneer dit mogelijk is. Dit helpt om de drukte op de omleidingsroutes te verminderen en zorgt ervoor dat mensen die de weg op moeten zonder al te grote vertragingen op hun eindbestemming kunnen komen. Denk bijvoorbeeld aan mensen met vitale beroepen.
Dronebeelden laten verbetering Hellegatsplein zien
De wegmarkering op het knooppunt Hellegatsplein is in maart 2021 aangepast. Hierbij gaat het om alle aanduidingen op de weg zoals strepen, pijlen en haaientanden. Op dit knooppunt komt het verkeer van de A29 en A59 samen op één rijstrook: de N59 richting Goeree-Overflakkee en Zeeland. Met de nieuwe rijstrookindeling ontstaat er meer ruimte voor invoegend verkeer vanaf de A29 en de A59.
In september 2022 lieten de samenwerkingspartners drones boven de weg vliegen om de nieuwe situatie te monitoren. Dronebeelden bevestigden dat weggebruikers minder op de rem hoeven te trappen en een meer constante snelheid rijden. De verkeerssituatie is verbeterd en veiliger geworden. Tijdens de avondspits (tussen 16:00 en 18:00) is het aantal remacties van weggebruikers gedaald van 277 naar 113 keer.
Ook wisselen weggebruikers sinds de aanpassing minder van rijstrook op het knooppunt Hellegatsplein. Tijdens de avondspits daalhet aantal rijstrookwisselingen van 363 naar 99 keer.
Daarnaast ligt de gemiddelde snelheid tijdens werkdagen hoger dan voor de aanpassing, en zijn de snelheidsverschillen kleiner. Dit draagt allemaal bij aan een verbeterde doorstroming en verkeersveiligheid op de weg.
Alle afbeeldingen komen van de Provincie Zuid-Holland beeldbank, Rijksmediatheek en het ANP en Heijmans .
De N59 is een belangrijke verbinding tussen Zuid-Holland en Zeeland.
De provincies Zuid-Holland en Zeeland, Rijkswaterstaat, en gemeenten Goeree-Overflakkee en Schouwen-Duiveland werken als samenwerkingspartners aan de verkeersveiligheid, doorstroming en duurzaamheid op de N59.
Week 1: Voortvarende start werkzaamheden N59
Week 2: Boren, boren, boren. Vorderingen van het werk
Interview met Projectmanager N59 Prov. ZH Marianne van Aacken
Vragen kun je stellen aan de provincie Zuid-Holland via het contactformulier. Je ontvangt binnen twee weken een antwoord of reactie van de provincie. Bellen kan ook met het Contact Centrum van de provincie: 070-4416622. Meer informatie over de werkzaamheden aan de Heinenoordtunnel vind je hier op de website van Rijkswaterstaat.
Tussen het Hellegatsplein (knooppunt A29) en de afslag Den Bommel (Schaapsweg) wordt van 7 augustus 2023 tot 1 september 2023 de N59 afgesloten. Click hier voor kaart en meer.In augustus 2023 wordt tussen het Hellegatsplein en de kruising met de Schaapweg een geleiderail geplaatst om de rijbanen op een deel van de n59 te scheiden. Met deze rijbaanscheiding wordt de weg veiliger. Van 7 tot 1 september is de weg daarom afgesloten.. Lees verder.
Aanleg rijbaanscheiding augustus 2023
N59 afgesloten van 7 augustus tot 1 september 2023
Omleidingsroutes
Openbaar Vervoer
Zelf hinder vermijden
Dronebeelden laten verbetering Hellegatsplein zien
820